The everyday life and activity of "La Dernière Heure", a major evening newspaper, seen through the eyes of Hélène Perrin, a cub reporter trained by Pierre Rabaud, a star in his field. Side by side they will investigate several events: an air show that ends tragically, the coming to France of a Hollywood actress, a lightship caught in a terrible storm...