Alma, a young woman, who accidentally became pregnant, manages to convince a doctor friend to liberate her from the situation. In hospital, she meets Manuel, a young and slightly dreamy garbage recycler. Manuel was initiated into the job by Salvador, an experienced recycler who takes a poetic and philosophical approach to his work. After her operation, Manuel and Salvador are responsible for taking the hospital waste to an incineration factory and accompany Alma in a truck.