Without letting his family know, Alain, a bachelor farmer, puts an end to his life in a man-made lake. Frédéric, his brother who settled in the city, concerned by the lack of news, finds the farm in a run-down state. Rediscovering the daily gestures of the farming life that he’d chosen to leave behind, without completely losing all hope, Frédéric experiences a few days in Alain’s ghostly shadow.