Witty narration follows the history of Versailles Palace; founded by Louis XIII, enlarged by autocratic Louis XIV, whose personal affairs and amours, and those of his two successors, are followed in more detail to the start of the Revolution, after which the story is brought rapidly up to date. A huge cast plays mainly historical persons who appear briefly.