A brother and sister save a lost dog in the streets of Kabul. One evening, the two children visit their mother in prison. They have no place to sleep and are allowed to spend the night with her. But the following morning they must leave: prison is for criminals, not for wandering orphans.
All they want is to be with their mother. The children commit a series of petty crimes, hoping these will lead to prison. But they have no luck. A fugitive explains to them how they can learn to steal by watching Hollywood movies and how European cinema will teach them how to get caught.