At almost sixty, Pierre lives a simple life, surrounded by his wife, his children and grandchildren. After the death of his mother, he discovers a package of letters which were intended for him. Posted in Argentina, in 1967, and signed Teresa. It is a terrible suffering which tears Pierre suddenly. These letters for which he had so much waited for and that had never arrived, from a woman that he had so much loved and of whom he had so much hoped. All his life to be reconsidered, as if the lie could not always last.