In the name of “the struggle against terrorism” a special operation code-named Condor was undertaken during the Seventies and Eighties in South America. This struggle, launched by Chili after the coup d’etat on September 11, 1973 by Augusto Pinochet, targeted leftwing groups. Condor rapidly became a network linking South America’s military dictators, propped up by the American State Department and the CIA.