Bouif is a familiar face around Parisian racetracks, whose good-natured savy allows him to gather and pass on unbeatable tips. To everyone's great astonishment, he is accused of murder. But despite the judge's stubborn tenacity, Bouif's innocence is proven and he returns, triumphant, to the racecourse.