Paris, in the Belleville neighborhood in 2002. Two benches are placed opposite each other in a public garden. One is always in the sun, while the other is always in the shade. Every day, two elderly Jews and two elderly Arabs rush to have the best seat. One day, the bench exposed to sunlight disappears for no reason...