An artist tries to paint his mother’s portrait. A director wants to make the film of his life. A young man gets arrested when passing through customs at the airport. A young woman wants to understand why her father has died. A lecturer uses history to forget her own past. An actor takes on a bad-guy part without measuring the consequences. One story unites them, the history of Armenia.