Akim, a black man, is a head mechanic in Paris. He lives with Isabelle, a white woman, who's a teacher. He leaves his job so as to return to work in his country. His girlfriend is against this decision and leaves him. Akim sinks into depression. He decides to return to Africa, hoping to find his wife again.