He's a photographer, location hunting for a magazine. She accompanies him because they're in love. Together, they travel through the desert surrounding 29 Palms, a small town, and get lost in the magnificent landscape. They make love, grow to hate each other, never doubting that the danger isn't only caused by themselves.