“That day, an illegal immigrant got in touch with us to tell us about an extortion operation being run by smugglers. He showed us a foreign exchange office in Paris in charge of receiving the funds taken from illegal immigrants. I immediately brought it up with Pascale Ferran and Tonie Marshall, two director friends; we see one another pretty regularly, ever since “L’Appel à désobeir” in 1997. What should we do ? Film, they said !