Know as "Justice Is Done" in 1953 when it was first shown in the USA, it opens with a short briefing in English on the French jury system and then reverts to French with English subtitles. The Marshal summons the jury and an insight is given into the background of the seven jurors who are to decide on the guilt of the accused, a sick man's mistress on trail for his mercy killing. The trial appears to be not presented to prove her innocence or guilt, but rather to let the court (film) philosophize on the moral acceptability of euthanasia.