Simon is twenty-five years old. He suffers from a genetic illness that keeps him pinned to an electric wheelchair. He has always lived with his mother in a small village beside the Seine river. His desire for independence clashes with the physical constraints his disability puts on his existence. This small family's way of life suffocates both of its members: Simon and his mother's destiny seem immovable.