Everybody is fond of Mister Michaux, that weird looking little man, from his students to his neighbours, from the bartender of the café where he stops every morning to the principal of the high-school where he teaches litterature. Yet everybody wonders why he stops on his way, sevearl times in a day, to perform a little dance step, a different one every day. Is a really testing shoes for a secret trademark ? or has he found his own personnal way to come to terms with the outside world ?