Polyphème, the monstruous Cyclops, has nothing to do and whiles away the days on his island. He is in love with Galatée whom he frequently watches through his animated telescope. One day, while spying on Galatée swimming, she blows him a kiss, Polyphème is flattered but soon discovers that the kiss was meant for the handsome Acis...