In fictional form, this film reconstructs the chain of mental images leading to the visions of the photographer Jean-Luc Moulène. The traditional fine arts categories (portrait, landscape, nude, still life) that the artist normally uses to conceive his images are the true protagonist of the film. Strange signs link them to each other in a (fake) goose chase...