Although she decides to keep quiet about it, Fatma is far from resigned: she wins her first battle and goes to study in faraway Tunis.
No longer held back by family constraints, Fatma’s life takes on a whole other dimension: she is free to question, discover, experience new things.
She gets a job teaching in Soundous, a remote village, where she meets Aziz, a brilliant and open-minded doctor. Fatma wants to marry the man she loves and decides to get her hymen sewn together again.
However, in a conventional and hostile society, their relationship puts Fatma and Aziz in a very dicey situation.