In the shadows of the apartment, the rat watches the old man at life. Today is a fine day. The old man can come out to complete his masterpiece : follow yet another woman, bring her back to his house and add a piece of her to finish his tinbox in the forest. All this for his mother, his only love. But the past floods back...