At a party, Anne Vernet, a young athlete, meets a man whom she spontaneously invites to dinner. On the morning of this second, genuine meeting, the fear of disappointing him grips her. Since she can't reach her guest, she has to keep the dinner on and tries to find out all she can about Robert Desnos, a poet whom Guillaume appreciates according to a mutual friend.