Every summer, thousands of Maroccan families living in Belgium return home. As a bridge between two worlds, the journey reveals two sides of divided memory: how does this community talk of its implantation? Between the two countries, where do its members situate themselves? And there children? As for those who stayed behind, what do they know exactly of those who return every summer?