Lyons will buy a Dubuffet!". René Déroudille, a local pharmacist and, in 1956, member of the Fine Art Museum acquisition committee, fights against the element and local worthies for a "revolutionary" work, "Le paysage blond" to become part of the provincial museum's collection.