This film about the links between work and creation focuses on the pianist Jean-Louis Haguenauer, or more precisely, around his interpretation of Claude Debussy’s 24 preludes. The idea was to film Haguenauer at work, in his home, alone at the piano. What does he do during all those hours he sits at the piano? What is his approach to pieces of music? What inspires his performance? Judith Abitol filmed him several hours a day over a period of 8 months using colour 16mm stock. The camera was in a fixed position, thus allowing the director to take her time and clarify what she wanted to achieve with each shot. For the film is also concerned with the filmmaking craft, that is to say, the work of looking at, gazing. Each choice of angle, focus, frame affects how the audience experiences sensations. How does a musician think? And how does the filmmaker shooting him see him? The work of a pianist seems to create a spiral drawing us into its vortex.