Some years after her husband, Dave, ran off with her sister, Sally Matthews finds herself working in a casino in Atlantic City. One day, Dave and her sister turn up on her doorstep, looking for a place to stay. Unbeknown to Sally, Dave has intercepted a stash of drugs which he intends to push in Atlantic City, with the help of Sally’s neighbour, an ageing one-time gangster named Lou. When Dave is killed by the crooks from whom he stole the drugs, Lou decides to take Sally under his wing, abandoning Kate, an old widow he has been looking after for the past few decades. Lou and Sally seem to have it made – until the gangsters catch up with them...
Louis Malle hired composer Michel Legrand to write a score for the film, which he did. In the end, however, Malle decided against using a score for the film, and opted for all the music in the film to be ambient: the only music used is that which exists in the world of the characters (i.e. radios, musical instruments, etc.).