Edouard Berlon (Jean-Pierre Cassel) is a happy-go-lucky rogue who takes nothing seriously and flits irresponisbly from one affair to another. When he meets Helene Larouch (Anouk Aimee), he woos her although she is married to Andre (Francois Maistre), until finally the combination of his youth, exuberance, absurd family (including a few infants of undetermined origin and a number of stray dogs)and eccentric way of life compared to the aridity of her marriage, overcome her resistance. They are both soon disenchanted.