A teenage girl accuses her primary schoolteacher, Jean Doucet (Jacques Brel), of trying to rape her. The police and the mayor investigate, but Doucet denies the charges. Two other students come forward to reveal more of Doucet's misconduct – one confessing to be his mistress. Doucet faces trial and hard labor if convicted.