Rémi Bonnet, 24, a brilliant performer of Chopin, outrages his family and his teacher when he gives up an international career to play the music he has always loved - Cuban music.
In a city where most undocumented aliens want to become French, Rémi Bonnet deliberately takes on the identity, accent and dark complexion of Felipe, his Cuban friend, in order to blend into the Paris latino community. And when old Barreto, seeing him in this Cuban disguise, hears him play-ing salsa music, he gives him a chance : Rémi will teach salsa dancing at the Casa Cubana...
If I’d lived in Hollywood during the 1940s, I would surely have made musicals. Living in Paris in the year 2000, I’ve had the luck to make “Salsa,” a film that allowed me to express my passion for Cuban music and dance, while raising an issue that deeply concerns me: Europe’s zenophobia. Judging from encouraging international sales figures, the film has achieved its goal – getting across the borders.