A new-born baby is found in a snowy Moscow street. Abandoned on the centenary of Anton Chekhov's birthday, the child is given the famous Russian writer's name in the hope that it will one day protect him from the delinquency into which so many young orphans fall. But Anton Chekhov has a double destiny – he will become both writer and gangster.