Micheline is a “rail movie”: the story of a traveler who decided to get on a train one day and never get off. Any destination is as good as any other, so long as there’s a fellow passenger to share the journey with. Because the train doesn’t only carry passengers; it’s a machine which manufactures time, the crucible for a multitude of stories based on a shared world of imagination, a common past and a possible future.