Jules travels, searching for spiritual experiences. Henri marries the daughter of an ambassador and begins a diplomatic career.
Emilie, in a final letter to Jules, recounts a story which comes to symbolize for both of them their union of body and soul, even though neither of them have ever met. She also reveals that, unbeknown to Henri, she has borne his child.
In a final meeting, Jules befriends the little girl and her destiny causes the three adults to be reunited. Every night, the light in the child’s window will be a sign of their connection.