I was very attracted by the idea of mixing people who were unlikely to have worked together before. It had an experimental flavour which worried me somewhat, but I think it gave the film its interest. The characters exist because they’re so dissimilar and pushed to their extremes. They function on the basis of archetypes without being monolithic. They are all ambivalent. Sophie is sweet yet terrifying, the mother is out of her depth but does her “Mother Courage” act, the father is distant and depressive, Lucia changes her appearance in every scene...“Sitcom” works on the idea of identity and that everything is possible. We’re constantly wondering where the film is going and who’s going to end up in bed with who. It works in a similar way to an interactive film, which brings us back to the sitcom genre. (François Ozon)