Parts like this are hard to find. The story might seem simple, but it’s the first time a movie has shown the true spirit behind “haute cuisine”. Audiences will be surprised to discover the pitiless world behind the scenes in a high class restaurant. On the set, with the heat of the lights, the fake smoke and ovens, we felt more like taking a nap than working. It was quite a task to recreate the stress, the relentless pressure that great chefs work under. Throwing four platefuls into the garbage because one wasn’t quite right, having no hair on the back of your hands because you’re always burning them... All the stories you hear, even the wildest ones, are the truth. (Eddy Mitchell in “Le Figaro Magazine”, October 17th 1998)