Franz (Leonard Whiting) is in love with the Colonel's daughter, but the Colonel will not let a mere lieutenant marry any daughter of his. In order to further his career so as to wed the woman of his dreams, Franz makes love to a succession of women. Bedroom confidences lead him to get hold of the Russian plan for an attack on his countrymen. This gets him his promotion and the hand of his girl. When he finds himself behind enemy lines, he heads off for yet another adventure involving a General (Curd Jurgens) and his mistress.