"Beyond its historic context, this film is above all the true story of a friendship, the real-life encounter of two worlds. Motivated by the same cause, the love of people and nature, Humboldt and Bonpland, set off to discover the New World and meet Pedro, the school teacher. These men from differents worlds, separated by the oceans and their culture, come into contact. They have something in common, beyond the things that they have learnt. They discover each other on the basis of their love of Humanity. The beautiful thing is this common initiation. And the wonderful thing was that the very same thing occurred on the set between the members of a Franco-Venezuelan crew who discovered one another in completing the film." (Morelba Pacheco, producer)