Alberto Sajevo, a university teacher in Turin, happens to cross paths with the young woman, Lisa Venturi, who tried to assassinate him twelve years earlier. He recognises her instantly but she doesn't. She has put her terrorist past behind her. They meet again. Lisa pretends to be just an ordinary office worker. Albert pretends to believe her, although he knows she has to report back to prison every evening. He wants an answer to the question which has obsessed him for the past twelve years : "Why me?".