Alonso is an excessive, sensitive and charming Latin type. He can be touching while verging on the ridiculous. Bayo, his friend, has a Slavic soul, a tragic sense of destiny between laughter and tears. He is proud and touchy. Both maintain a nostalgic atmosphere in the shadow of the skycrapers of Manhattan. With a rooster, a goat, a well and a stone table, they can each recreate the atmosphere of their homeland...
"I had the idea for "Someone Else's America" during one of my many trips to New York. Over there, I discovered a new world, that of the immigrants. A world offering different sensations each day that differ from those American film usually provide. Most of the people I met were like the characters in the film. They have been living on American soil for years but their hearts and minds have remained in their homeland, thus creating a blend of dream and reality in their minds. Through "Someone Else's America", I aimed to highlight this world and its characters who are touching, tender, funny, at times desperate but always deeply human."