One day, Molom, an old shaman and a messenger of life whose soul can become an eagle, a pilgrim, anything... finds Yonden, a lost child raised by wolves. As they travel across the Mongolian steppe, their adventures, funny or terrifying, mysterious or surprising, allow Yonden, the "little wolf", to learn about generosity, compassion, and self-knowledge, under the benevolent eye of his new master. Yonden will become a little pilgrim of peace, alone and free on the steppe, a shaman like his master Molom.