Marie-Louise has mixed up her stations, but the rest are at the right one. Marie-Louise loves Jean-Paul who loves Marie-Louise who's loved by Jean who wants to admit it to Jean-Paul who's loved by Marie. Marie-Louise, red-headed, fresh and pretty, America in Paris, awaits Jean-Paul, her Frenchman, her sweet-heart. He, her handsome soldier, is coming home on leave. She, beauty, has gone to meet him... at the wrong station ! And we're off ! On a crazy swirl of rushing, yelling, tears and laughter, with Paris, a lovers' maze, all romance and magic, speeding the tempo up to fever pitch. And all this for a kiss.
"When Eric Atlan screened the film for me, it had only just been completed. I found it original in its subject matter, point of view and style, very different from the other first films that I usually see and sufficiently rare to make a festival director curious. For the first screening , Eric Atlan was interested in the context of "Premiers Plans" (young directors, young audience), aware that the film could unhinge certain viewers. Apprehensively little, the whole crew came to Angers for this first encounter with a packed theatre. At the end of the screening, the film received a standing ovation... The public had been won over... During the next few days, Manuel Flèche and his actors gave a large number of interviews and left "on a high" from this very promising experience. I am confident that Manuel Flèche is destined for a brilliant career and I think that a festival like ours can provide a young director with the ideal conditions to discover the first impressions of an audience. The most revealing impressions..."