A., a Greek filmmaker living in exile in the USA, returns to Florina where he was born for the screening of a film that he has made. But A. is looking for something else: the mythical reels of the first film shot by the Manakis brothers. From Korçë, in Albania, to Skopje, in Macedonia, from Bucharest to Constantza in Romania, along the Danube to former Yugoslavia, Belgrade and then Sarajevo, A. hunts down the Manakis footage. He travels in space and memories, between the present and history, the past and current affairs...