Bucharest, 1988. After her father dies, Nela leaves to teach in another town, where she meets Mitiçà. The couple, like Tristan and Isolde at the gates of the Orient, cannot live out their love according to the rules. A series of events - floods, pollution, Mitiçà's arrest, military manoeuvres and massacres - split up our heroes...