A virtually plotless, gaudy, impressionistic portrait of Rome through the eyes of one of its most famous citizens. Blending autobiography (a reconstruction of Fellini's own arrival in Rome during the Mussolini years; a trip to a brothel and a music-hall) with scenes from present-day Roman life (a massive traffic jam on the autostrada; a raucous journey through Rome after dark; following an archaeological team through the site of the Rome subways; an unforgettable ecclesiastical fashion show).