It's 1978, in Châlons-sur-Marne, in Champagne, France. Christine, age 16, has dreamed of John Travolta ever since seeing him in the film, Saturday Night fever. Nicolas, age 17, is a very private, weird young man, "flipped out" by the writings of Rimbaud and Nietzsche. To please one of his friends, Nicolas makes a bet : "To pick up a girl, all you have to do is want her". When he meets Christine for the first time on a bus, Nicolas tries to pick her up. For him, she's just part of a game. But for her, it's love. Her first. They make a date for the next day. Unfortunately, she finds herselt stuck behing the counter, at her parents' bakery. But she will travel great lengths to see Nicolas again. At an ice-skating rink where some kids from town are throwing a birthday-party, Nicolas finds himself facing Christine, this passionate teenager : this is his first meeting with "The One". This is also the first occasion when he finds himself confronted with his own self.