Salvador Allende was a Marxist who became the President of Chile. Forces within that country and from outside, including the U.S.'s CIA, conspired to bring about an end to his rule, and his life, on September 11, 1973. This French/Bulgarian drama explores the events leading up to his election and ultimate overthrow and is highly sympathetic to his aims and intentions.