The Mechanical Waltz takes you into a world populated with puppets victims of their well orchestrated life everyday life. until this rainy morning when some musical notes, out of time of the gloom, are going to change everything. When a puppet releases itself from his threads and gets to like the freedom, it is then no longer question for it to allow itself to be manipulated.