He's a pharmacist who soothes mankind with his potions and fights to protect the earth against the polluters who abuse it.
Lazarrec is full of good intentions but we know that the road to hell is also paved with them. It is precisely there, in hell, that the pharmacist spends most of his time. He has quite simply gone mad.
By a strange irony of fate, François Barrier, the cop in charge of the murder investigation, is also an ecologist. You know, the normal kind who goes out peacefully protesting and demonstrating.