For a little while Simon feels on top of the world, then has to face the truth: without therapy he just can't seem to make a go of things. But when he begs Charles to take him back, the analyst refuses. Charles says that Simon's analysis is over.
Simon can't accept being "abandoned" like this. He forces his way into his shrink's private life, at a time when Charles is going through a bad patch himself: his wife wants to ditch him and he wants to ditch his patients.