The daughter of Professor Stangerson is targeted for a murder by an unknown assailant. When the police prove unable to protect the heroine, wisecracking reporter Rouletabille (Roland Toutain) assumes the responsibility. Rouletabille not only saves the girl from a second homicidal assault but also exposes the killer's identity.