Zeus orders Hercules to take Ulysses, the dreaded king of Ithaca, prisoner and to hand him over to the Cyclops, who wants to make him his slave. The demi-god reluctantly accepts to leave his beloved Helen and to carry out his father's order. After a particularly fraught first encounter, Hercules binds Ulysses with ropes and transports him on a galley, which is shipwrecked near an unknown continent. Having survived, Ulysses and Hercules are captured by a tribe of men-birds, whose very beautiful but very cruel queen destines them to an awful fate. The two heroes decide to join forces to escape.