Director Jean Eustache was born in Pessac, France. He returned there in 1968 to film the annual ceremony in which the town's most virtuous girl is elected. First, we see the town meeting, where nominees are named, votes are taken, and the decision is made. The committee then walks to the girl's house, and informs her. Then we see the march in to the church, the church sermon, the mayor's speech, and the commemorative dinner.